20 de maig 2011

ELS PRIMERS CARQUINYOLIS


Recordo quan era xica que quasi em quedava enganchada davant el mostrador de la pastisseria del poble, en veure tota una safata arrebossada de carquinyolis. M'encantaven!! I m'encanten!! Era tot un repte per a mi aconseguir fer bé aquest dolç ple d'ametlles...  I fita aconseguida!!
Aquesta recepta es de la Maria



INGREDIENTS:

100 g d'ametlles crues
2 ous
1 llimona
100 g. de sucre
175 g. de farina
1 culleradeta de llevat en pols
1 cullerada de llet


Toc personal:
½ culleradeta de canyella
Unes gotes d'anís

ELABORACIÓ:


Formeu un volcà amb la farina i el llevat sobre el marbre, en el centre poseu-hi un ou, el sucre, la llet, la raspadura de la llimona i la canyella; treballeu-ho una mica i després afegiu-hi les ametlles crues, senceres i molles, aromatitzeu la massa amb anís.
Barregeu-ho tot, amaçant fins al punt de poder formar unes barretes d'uns tres centímetres d'amplada per la meitat d'alçada. Pinteu les barretes amb rovell d'ou barrejat amb unes gotes d'aigua.
Damunt d'una safata, prèviament untada amb mantega, perquè no s'enganxin
introduïu les barretes, deixeu-les coure a temperatura suau, fins que estiguin lleugerament daurades ( 180 ºC / 20 minuts aproximadament) .
Quan estiguin cuites talleu-les diagonalment mentre siguin toves.
Torneu-les a col·locar en la mateixa safata, fins que s'assequin i quedin daurades dins el forn.  




3 comentaris:

  1. A mi m' agraden també molt els carquinyolis, i fets a casa encara més!

    ResponElimina
  2. A mi també m'encanten els carquinyolis però no n'he fet mai a casa. Tal com ho expliques tampoc semblen tan difícils de fer, oi?

    Per cert, aquest cap de setmana em sembla que he llegit que és la fira del carquinyoli a Esplugues de Francolí.

    Fins aviat!
    La Taula d'en Bernat

    ResponElimina
  3. Hola Anna!! Doncs no, no costa gens fer-los. Jo em vaig quedar ben parada en veure el resultat. Tot i que la imatge no esta molt aconseguida, el resultat dels carquinyolis mereix un lloc al blog.
    Petons

    ResponElimina